Artificial Intelligence in Fashion

ico-eng

On September 23, attend the free event “L’Intelligenza Artificiale è di moda” with Luca Malinverno, Data Scientist and Microsoft  Certified Trainer of Porini, and Alberto Villa, CFO of Lanp.

From design to production, from marketing to customer care. Artificial intelligence is becoming more and more popular in Fashion world. Forbes certifies that the top 10 apparel brands have already introduced algorithms in various areas.

There are those who have equipped retailers with smart mirrors, those who have integrated image recognition systems to create bespoke collections, and those who have developed IoT platforms that collect visitor data in real time. This is the case of Ulisse, the software created by Lanp, the start-up founded by Luca Nestola and Alberto Villa, which measures the mood, involvement and propensity to purchase of customers, sending instructions to sales staff to improve the shopping experience

Thus, creativity and technology come together, creating new opportunities. A dynamic and high-potential horizon that we will analyze with Porini’s expert, Luca Malinverno, and with Lanp’s co-founder, Alberto Villa.

ico-ita

Il 23 settembre partecipa all’evento gratuito “L’intelligenza artificiale è di moda” con Luca Malinverno, Data Scientist e Microsoft Certified Trainer di Porini, e Alberto Villa, CFO di Lanp.

Dal design alla produzione, dal marketing al customer care. L’intelligenza artificiale si sta facendo sempre più strada nel mondo del Fashion. Forbes certifica che i 10 marchi più importanti di abbigliamento hanno già introdotto gli algoritmi in vari ambiti.

C’è chi ha dotato i retailers di specchi intelligenti, chi ha integrato sistemi di riconoscimento delle immagini per creare collezioni su misura e chi ha sviluppato piattaforme IoT che raccolgono i dati dei visitatori in tempo reale. È il caso di Ulisse, il software nato da Lanp, la start-up fondata da Luca Nestola e Alberto Villa, che misura lo stato d’animo, il coinvolgimento e la propensione all’acquisto dei clienti, inviando istruzioni al personale di vendita per migliorare l’esperienza di acquisto.

Così, creatività e tecnologia si uniscono, creando nuove opportunità. Un orizzonte dinamico e ad alto potenziale che analizzeremo con l’esperto di Porini, Luca Malinverno, e con il co-founder di Lanp, Alberto Villa.