• Oberalp has chosen Porini 365 CRM for Customer Data Management

Oberalp has chosen Porini 365 CRM for Customer Data Management

Oberalp, founded almost 40 years ago in Bolzano, with the primary goal of distributing high-end sportswear and equipment on the Italian market, is now a company operating throughout Europe and North America.
As organizational complexity has grown over time, it has become very important for Oberalp to have a unified system for data management. The company needed a centralized system for collecting and customer data and for profiling the target in order to manage operations. In particular, they need to interface CRM with back office tools, stores and cash systems.

“We had already chosen to use a Microsoft CRM on premise, but initially we had no idea what we actually needed. Then we decided to adopt the Porini 365 CRM solution, not only because it is designed specifically for the fashion retail and footwear industry, but also because it includes an engine for managing loyalty campaigns: this allows us to have a single solution for both supply chain control and marketing management”

Says Michael Bernhart, Group Digital IT Manager.

Oberalp, nata quasi quarant’anni fa a Bolzano con l’obiettivo primario di distribuire sul mercato italiano abbigliamento e attrezzature sportive di alta gamma, oggi è una realtà che opera in tutta Europa e in Nord America.
Crescendo nel tempo la complessità organizzativa, per Oberalp è diventato sempre più importante poter disporre di un sistema unico per la gestione di tutti i dati. L’azienda aveva bisogno, nello specifico, di un sistema centralizzato per la raccolta dei dati del cliente, per la profilazione del proprio target e per gestire l’operatività in modo efficace. In particolare era emersa la necessità di interfacciare il CRM con gli strumenti di backoffice, con i negozi e con i sistemi di cassa.

“Avevamo già scelto di utilizzare un CRM Microsoft on premise, ma inizialmente non avevamo una idea di come sfruttarne a pieno le potenzialità. Poi abbiamo deciso di adottare la soluzione Porini 365 CRM, non solo perché progettata specificamente per il settore fashion retail e per il calzaturiero, ma anche perché include un motore per la gestione delle campagne di loyalty: questo ci consente di disporre di un’unica soluzione sia per il controllo di filiera sia per il marketing”

dice Michael Bernhart, Digital IT Manager del Gruppo.

INDUSTRIES

Distribution

Solutions

Porini 365 CRM

Related Projects

The Microsoft Dynamics 365 CRM solution designed for Editoriale Domus has been developed in order to form a manifold of all corporate information.
GUT group adopts Microsoft Dynamics 365 ERP in cloud based on Microsoft Azure Platform and Microsoft Power BI for the business process management.
Fortesan - Cocai
Doppelgänger - Porini 365 POS and Microsoft Azure