• Sapio

SAPIO, an Italian company leader in the industrial and medicinal gas sector, has chosen Porini 365 CRM

 SAPIO, a strong growing company, with about 1200 employees operates in the Italian and international market in the industrial and medicinal gas sector for over 100 years.

The company’s need was to strengthen the commercial side and to collect information from customers in order to implement their CRM and therefore optimize the services offered.
The creation of a portal through which SAPIO’s customers have the possibility to manage their needs independently has been an important exigency.

The Armonia project started in 2015, and it is made up of three phases: during the first phase the part linked to the CRM has been implemented, in the second one the commercial aspect has been treated and in the third phase has been created My Portal Sapio, an interactive portal through which customers can either interrogate their situations and make orders at any time of the day and the night without the support of SAPIO.

“The relationship with Porini was nothing short of splendid, I worked with some really professional people who have supported us step by step in our project giving us advice very often”

declares Laura Gatti, IT delivery Manager of SAPIO.

SAPIO, è un’azienda in forte crescita, con circa 1200 dipendenti che opera sul mercato italiano ed internazionale nel settore dei gas industriali e medicinali da quasi 100 anni.

L’esigenza dell’azienda era quella di rafforzare il lato commerciale e raccogliere informazioni dai clienti implementando cosi il proprio CRM e quindi ottimizzare i servizi offerti.
Si è manifestato inoltre il bisogno della creazione di un portale tramite il quale i clienti di SAPIO avessero la possibilità di gestire le loro esigenze in autonomia.

Il progetto Armonia nasce nel 2015, ed è composto da tre fasi: nella prima fase è stata implementata la parte legata al CRM, nella seconda è stato affrontato l’aspetto commerciale e nella terza è nato My Portal Sapio, un portale interattivo tramite il quale i clienti possono sia interrogare le loro situazioni sia fare ordini a qualsiasi ora del giorno e della notte senza il supporto di SAPIO.

“La relazione con Porini è stata a dir poco splendida, ho lavorato con delle persone veramente molto professionali che ci hanno sostenuto passo dopo passo nel nostro progetto dandoci anche molto spesso dei consigli”

dichiara Laura Gatti, IT delivery Manager di SAPIO.

Guarda il video:

INDUSTRIES

Manufacturing

Solutions

Porini 365 CRM

Portal

Related Projects

Cloetta Business Intelligence