• Tillmanns - Porini 365 CRM

Tillmanns, one of the most important company in distributing chemical products, has chosen Porini to implement a performing and a more manageable CRM.

TILLMANNS Spa, founded in 1940, is a company that distributes products and specialty chemicals for different industrial uses. Active mainly in Italy, it counts among its partners the most important international chemical industries and plays an essential interlocutor role between manufacturer and customer.

“The main benefit of the project is to take advantage of the potential of the latest version of CRM and to have reviewed all the processes in order to make them simpler and more manageable even in terms of data integration”

declares Paolo Sozzani.

The new Dynamics 365 platform supports Tillmanns in its more and more customer-centric market development strategy: the company has now a full visibility of the information of all its customers and of advancement of offers, projects and samples. Furthermore, the solution allows a more complete view of the planning of agents on the territory and thanks to the introduction of the accounting figures in CRM also a better management of expense reports is provided.

One of the future developments will be to connect CRM to a custom app that improves the work of agents, in terms of appointment planning, even in mobility.

TILLMANNS Spa, fondata nel 1940, è una società di distribuzione di prodotti e specialità chimiche per impieghi industriali diversi. Attiva principalmente in Italia, annovera fra i suoi partner le più importanti industri chimiche internazionali e svolge un ruolo di interlocutore essenziale tra produttore e cliente.

“Il principale vantaggio derivante dal progetto realizzato è quello di usufruire delle potenzialità dell’ultima versione del CRM e di aver rivisto tutti i processi al fine di renderli più semplici e gestibili anche in termini di integrazione dati”

dichiara Paolo Sozzani.

La nuova piattaforma Dynamics 365 supporta Tillmanns nella propria strategia di sviluppo del mercato sempre più “customer centrica”: ora l’azienda ha piena visibilità delle informazioni di tutti i suoi clienti e degli avanzamenti in termini di offerte, progetti e campionature. Inoltre, la soluzione permette una visione più completa della pianificazione degli agenti sul territorio e con l’introduzione in CRM anche delle figure contabili, si ha una migliore gestione delle note spese e dei casi.

Uno degli sviluppi futuri sarà quello di collegare il CRM ad un app custom che consenta di migliorare il lavoro degli agenti, in termini di pianificazione degli appuntamenti, anche in mobilità.

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Oberalp has chosen Porini 365 CRM for Customer Data Management