The HYPE data-driven approach with Microsoft Power BI

Founded in 2013, HYPE is the first fully Italian challenger bank, which now has a team of more than 100 people.
HYPE needed a scalable and efficient analytics solution to analyze complex KPIs on large amounts of data and from different sources, such as KPIs related to customer behavior, KPIs of profitability and financial model, cohort analysis related to customer retention, and distribution of financial transactions based on different clusters.
HYPE began a collaboration with Porini, to implement a self-service BI tool that was identified in Power BI.

Power BI allows people who don’t necessarily have specific data mining and analysis skills to still do very timely and precise quantitative analysis; it also allows us to monitor the changing conditions of the context in which we are moving”.

Says Roland Eduard Pieri – HYPE Marketing Analytics Manager

The results allow for targeted marketing campaigns. The collaboration with HYPE continues, we are studying timely reports for the development of marketing automation“.

Says Bastiano Di Gioia – Porini Business Developer Manager

Nata nel 2013, HYPE è  la prima challenger bank completamente italiana, che conta oggi una squadra di più di 100 persone.
HYPE aveva la necessità di una soluzione analitica scalabile ed efficiente, per analizzare KPI complessi su grandi quantità di dati e di diversa provenienza, come KPI relativi al comportamento del cliente​, KPI di redditività e modello finanziario​, analisi di coorte relative alla fidelizzazione dei clienti​, e distribuzione delle transazioni finanziarie in base a diversi cluster​.
HYPE ha così iniziato una collaborazione con Porini per implementare uno strumento di self-service BI, che è stato identificato in Power BI

Power BI permette alle persone che non hanno necessariamente competenze di analisi ed estrazione del dato specifiche, di fare comunque delle analisi quantitative molto puntuali e molto precise; inoltre ci permette di monitorare le mutate condizione del contesto nel quale ci stiamo muovendo“.

Afferma Roland Eduard Pieri – Marketing Analytics Manager di HYPE

I risultati ottenuti permettono di andare a effettuare delle campagne di marketing mirate. La collaborazione con HYPE continua, stiamo studiando reportistica puntuale per lo sviluppo della marketing automation“.

Afferma Bastiano Di Gioia – Business Developer Manager di Porini.

Guarda il video:

INDUSTRIES

Finance

Solutions

Microsoft Power BI

Related Projects

RILIEVI - Apparel & Textile for AX
SelecTTrade, renowned company from Varese, chose Microsoft Dynamics NAV 2013 and Porini 365 POS for the launch of a new chain of store​s Nivea branded.