ico-eng

GEDI group, one of the main italian publishing groups, with the unexpected arrival of the Covid-19 pandemic in early 2020, has faced a quick transition to remote working of employees. To facilitate the change and make a better working environment also for the future, the advertising agency Manzoni, which is responsible for ensuring to GEDI a clear communication strategy, has decided to rely to Microsoft technology.

Thanks to Porini support, it has been offered an appropriate training to all employees to make the best use of tools such as Microsoft Teams and SharePoint, and learn how to get the best from every platform.

Afterwards, it has been decided to implement also the Analytics Workplace through VIVA Insights to collect useful information on employees’ needs, as for example data on digital skills levels, to easily identify where targeted training might be needed.

Today, more than a year later, the data collected by VIVA Insights not only needs to improve the working conditions of employees, but also to help managers and stakeholders of other companies of GEDI Group to evolve their smart working model.

ico-ita

Il gruppo GEDI, uno dei principali gruppi editoriali italiani, con l’arrivo inaspettato della pandemia da Covid-19 a inizio 2020, ha affrontato il repentino passaggio al lavoro da remoto dei dipendenti. Per facilitare il cambiamento e creare un ambiente di lavoro migliore anche per il futuro, l’agenzia pubblicitaria Manzoni, che si occupa di assicurare a GEDI una strategia di comunicazione chiara e di alto livello, ha deciso di affidarsi alle tecnologie Microsoft.

Grazie poi al supporto di Porini, ai dipendenti è stato proposto un percorso di formazione che permettesse loro di sfruttare al massimo strumenti come Microsoft Teams e SharePoint, e imparare come ottenere il meglio da ogni piattaforma.

In seguito, si è deciso di implementare anche il Workplace Analytics attraverso VIVA Insights per raccogliere informazioni utili sulle esigenze dei dipendenti, come ad esempio dati sui livelli di digital skills, per individuare facilmente dove potrebbe essere necessaria una formazione mirata.

Ora, a più di un anno di distanza, i dati raccolti da VIVA Insights non solo servono a migliorare le condizioni lavorative dei dipendenti, ma anche ad aiutare manager e stakeholder delle altre aziende del gruppo GEDI a evolvere il proprio modello di smart-working.