PHYD Data Journalism

ico-eng

In an ever-changing digital world, having an almost infinite source of data at your disposal becomes the most dangerous and fascinating risk of all.

Over the years the publishing world has evolved to the point where a good clickbaiting headline is more important than a good investigation.

Our goal is to make the audience aware of the current tools for data acquisition, manipulation, processing and visualization. To tell those who deal with information what tools, both technical and conceptual, are needed to understand data and exploit it to create quality journalism based on facts.

Take part in the free event on the June 24th from 5 pm, organized in collaboration with PHYD.

ico-ita

In un mondo digitale in continua evoluzione avere a disposizione una fonte pressoché infinita di dati diventa il rischio più pericoloso ed affascinante di tutti.

Col passare degli anni il mondo dell’editoria si è evoluto fino a rendere più importante un buon titolo per il clickbaiting piuttosto che una buona inchiesta.

Il nostro obbiettivo è rendere la platea conscia degli attuali strumenti per l’acquisizione, la manipolazione, l’elaborazione e la visualizzazione dei dati. Raccontare a chi si occupa di informazione quali strumenti, tecnici e concettuali, servono per comprendere il dato e sfruttarlo per realizzare un giornalismo di qualità basato sui fatti.

Partecipa all’evento gratuito organizzato con PHYD il 24 giu 2021 alle ore 17:00.