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The MAPEI Group, founded in Milan in 1937, is currently a global leader in the production of adhesives, sealants, and construction chemicals.

Porini acted as a key consultant for the maintenance of the customer’s on-premises Microsoft Dynamics CRM solution, which included 90 customised systems in 57 countries. When MAPEI wanted to consolidate these systems into a centralised cloud solution, it was only natural that the company turned to its trusted partner.

“We knew that moving to Dynamics 365 would reduce the cost and time required to manage the sales, customer service and marketing platform. Cloud scalability was also essential to our business goals. Porini helped us ensure that we had the right design plan in place and that we could successfully execute the migration in all our locations worldwide,” said Raffaele Gerbi, IT Corporate e-Business Manager at MAPEI.

To successfully migrate MAPEI to Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service and Dynamics 365 Marketing, Porini consolidated those 90 separate systems into six tenants. This centralisation of data across more than 30 research centres and 84 production facilities is providing better information on customer needs and preferences, improved monitoring and management of customer interactions across touch points and channels, and increased collaboration and communication between teams and departments.


“By integrating all data from different sources into one platform, MAPEI has a more complete view of its customers and can offer more personalised and engaging experiences,”
said Dominga De Lucia, Project Manager at Porini. “This centralised platform has also enabled MAPEI to optimise its sales processes and improve customer response times across multiple communication channels, leading to increased sales and improved customer retention.”

With this phase of its transformation complete, MAPEI is looking to increase adoption of the solution by using Power Virtual Agents to create chatbots for internal support, Power Pages for a customer service portal and expand Dynamics 365 Customer Service with omnichannel management capabilities. The company is also exploring the opportunity to expand its implementation with Dynamics 365 Field Service to improve the efficiency of managing site visits and field resources at its manufacturing facilities around the world.

Key Results for MAPEI

  • More complete customer view helps MAPEI create more personalised and engaging experiences
  • Improved response time to customers helps increase customer loyalty
  • Improved collaboration and communication between departments

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Il gruppo MAPEI fondato a Milano nel 1937 è attualmente leader globale nella produzione di adesivi, sigillanti e prodotti chimici per l’edilizia.

Porini fungeva da consulente chiave per la manutenzione della soluzione CRM on-premises Microsoft Dynamics del cliente, che includeva 90 sistemi personalizzati in 57 paesi. Nel momento in cui MAPEI ha voluto consolidare questi sistemi in una soluzione cloud centralizzata, è stato naturale che l’azienda si sia rivolta al suo partner di fiducia.

“Sapevamo che il passaggio a Dynamics 365 avrebbe ridotto i costi e il tempo necessari per gestire le vendite, il servizio clienti e la piattaforma di marketing. Anche la scalabilità del cloud era essenziale per i nostri obiettivi aziendali. Porini ci ha aiutato a garantire che avessimo il piano di progettazione corretto e che potessimo eseguire con successo la migrazione in tutte le nostre sedi in tutto il mondo”, ha dichiarato Raffaele Gerbi, IT Corporate e-Business Manager di MAPEI.

Per migrare correttamente MAPEI a Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service e Dynamics 365 Marketing, Porini ha consolidato quei 90 sistemi separati in sei tenant. Questa centralizzazione dei dati in oltre 30 centri di ricerca e 84 stabilimenti di produzione sta fornendo informazioni migliori sulle esigenze e preferenze dei clienti, un migliore monitoraggio e gestione delle interazioni con i clienti attraverso punti di contatto e canali, nonché una maggiore collaborazione e comunicazione tra team e dipartimenti.

“Integrando tutti i dati provenienti da diverse fonti in un’unica piattaforma, MAPEI ha una visione più completa dei propri clienti e può offrire esperienze più personalizzate e coinvolgenti”, ha affermato Dominga De Lucia, Project Manager di Porini. “Questa piattaforma centralizzata ha inoltre consentito a MAPEI di ottimizzare i propri processi di vendita e migliorare i tempi di risposta dei clienti su più canali di comunicazione, portando a un aumento delle vendite e al miglioramento della fidelizzazione dei clienti”.

Con questa fase della sua trasformazione completata, MAPEI sta cercando di aumentare l’adozione della soluzione utilizzando Power Virtual Agents per creare chatbot per l’assistenza interna, Power Pages per un portale di assistenza clienti ed espandere Dynamics 365 Customer Service con funzionalità di gestione omnicanale. L’azienda sta inoltre esplorando l’opportunità di espandere la sua implementazione con Dynamics 365 Field Service per migliorare l’efficienza della gestione delle visite in loco e delle risorse sul campo presso i suoi stabilimenti di produzione in tutto il mondo.

Principali risultati per MAPEI

  • La visione più completa del cliente aiuta MAPEI a creare esperienze più personalizzate e coinvolgenti
  • Il miglioramento dei tempi di risposta ai clienti contribuisce ad aumentarne la fidelizzazione
  • Migliore collaborazione e comunicazione tra i reparti